Baza wiedzy o motywowaniu i nagradzaniu w biznesie

Sprzedaż i lojalność w biznesie
Recepta na sprzedaż w branży farmaceutycznej? Zastrzyk wiedzy + wzmocnienie motywacji nagrodami
Branża farmaceutyczna to rynek, na którym o przewadze nie decyduje wyłącznie jakość produktu czy jego cena. Tutaj kluczową rolę odgrywa zaufanie – zarówno pacjenta, jak i farmaceuty, który często jest jego pierwszym doradcą w aptece. Jednak żeby trafić na pierwszą linię rekomendacji – trzeba zadbać o obecność w codziennej pracy specjalisty.
Czytaj więcej
Sprzedaż i lojalność w biznesie
Lojalność w biznesie, podobnie jak w sporcie, wymaga strategii i konsekwencji. W branży finansowej, gdzie konkurencja rozgrywa mecze na najwyższym poziomie, kluczowe jest utrzymanie zaangażowania kontrahentów – to oni są napastnikami odpowiedzialnymi za wyniki sprzedaży (kredytów ratalnych). Alior Bank opracował skuteczny system motywacyjny, który pozwolił nie tylko wzmocnić skład aktywnych graczy, ale także reaktywować tych, którzy zeszli z boiska. Jak? Dzięki przemyślanemu programowi lojalnościowemu, w którym kluczową rolę odegrały elastyczne nagrody – karty przedpłacone, eVouchery oraz kupony Pluxee Nagroda, motywujące do gry na pełnych obrotach.

Sprzedaż i lojalność w biznesie
W marketingu, jak w ogrodzie – jeśli mądrze zasiejesz, zbierzesz plon z nawiązką. Promocje sprzedażowo-marketingowe, choć często postrzegane jako wydatek, mogą przynieść dodatni zwrot z inwestycji. Dane z raportu Pluxee Polska “ROI w akcji: promocje i nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż” potwierdzają, że promocje są jednym z najskuteczniejszych form inwestowania w relacje z klientem. Niemal 80% firm w Polsce organizuje akcje promocyjne, z czego 53% robi to przynajmniej raz w miesiącu! Sprawdź, jakie mechanizmy warto wdrożyć w Twoim biznesie.

Benefity dla pracowników
Wielkanoc to czas nie tylko świątecznego odpoczynku, jajek i mazurków, ale też doskonała okazja, by zatrzymać się na chwilę i powiedzieć swoim pracownikom: dziękuję. A najlepiej zrobić to w sposób, który ich doceni – i przy okazji dodatkowo wzmocni zaangażowanie i więź z firmą.

Benefity dla pracowników
Rośnie znaczenie benefitów pracowniczych jako narzędzia w walce o najlepsze talenty na rynku pracy. Prywatna opieka medyczna, dofinansowanie posiłków czy karty sportowe to już standard, ale czy wystarczą, by nie tylko przyciągnąć pracowników, ale także ich zatrzymać? Wobec zmieniających się oczekiwań zatrudnionych i regulacji prawnych firmy muszą na nowo zdefiniować swoją ofertę. Jak dopasować świadczenia do potrzeb różnych grup pracowniczych z korzyścią dla firmy? O tym w ostatnim webinarze „HRonAir” Jakub Sito rozmawiał z Michaliną Lech-D’Aprile, Human Capital Director w Deloitte w Europie Środkowej, oraz dr Elizą Wójcik, Senior Managing Associate w Deloitte.

Partner
Święta wielkanocne to dla konsumentów czas przygotowań, porządków i… promocji oraz wielu decyzji zakupowych – od planowania świątecznego menu, po wybór prezentów i usług, które ułatwią codzienne obowiązki. Odpowiedzią na ten zwiększony ruch konsumencki jest Wielkanocny Pakiet Promocji Pluxee – zestaw ponad 44 atrakcyjnych ofert z sektora gastronomii, handlu i usług, skierowany do ponad 2 milionów użytkowników kart Pluxee w całej Polsce. To druga tak duża kampania promocyjna Pluxee, która – zaraz po Bożym Narodzeniu – przyciąga największe zainteresowanie konsumentów z ekstra środkami na kartach przedpłaconych.

Benefity dla pracowników
Przy okazji powołania kolejnej spółki Notino – jeden z największych w Europie internetowych sklepów z kosmetykami i perfumami – stanęło przed wyzwaniem wdrożenia kompleksowego programu benefitowego. Brak infrastruktury, takiej jak kantyna na terenie nowo powstałego magazynu, wymagał zaprojektowania rozwiązania, które nie tylko zapewni pracownikom dostęp do posiłków, ale również wpisze się w potrzeby nowoczesnego środowiska pracy. Firma postawiła na Pluxee Lunch.

Sprzedaż i lojalność w biznesie
Jak budować lojalność, motywację oraz zaangażowanie partnerów biznesowych? Można to podsumować stwierdzeniem: nie jest łatwo, ale warto. O tym, jak stworzyć efektywny program sprzedaży pośredniej, opowiada w kolejnym odcinku videocastu Sales & Marketing Power by Pluxee Łukasz Kosuniak, ekspert w obszarze marketingu i sprzedaży B2B.

Sprzedaż i lojalność w biznesie
Czym różni się rebranding od repozycjonowania? Czy jedno i drugie idzie zawsze w parze? O mocnych skojarzeniach z marką, budowaniu świadomości, a także lojalizacji klientów opowiada Paweł Tkaczyk, ekspert od marketingu, storytellingu i grywalizacji.

Benefity dla pracowników
Każdy prezent ma swoją wartość. Są też takie, które mają wartość… dodaną. W przypadku prezentów świątecznych dla pracowników może to być poczucie bycia wspieranym, docenianym, zrozumianym i zmotywowanym. Czyli dokładnie to, na czym zależy działom HR. Dowiedz się, co pozwoli uzyskać ten efekt!

Partner
Okres świąteczny to jeden z najważniejszych momentów w roku dla handlu. Konsumenci intensywnie szukają okazji, a marki starają się przyciągnąć ich uwagę atrakcyjnymi ofertami. Pluxee w tym roku przygotował największą w swojej historii kampanię bożonarodzeniową – Pakiet Promocji, który obejmuje ponad 50 unikalnych ofert od wiodących marek. To doskonała okazja dla sklepów i punktów usługowych, aby przyciągnąć klientów z dodatkowymi środkami na kartach przedpłaconych.

Sprzedaż i lojalność w biznesie
90% uczestników programu lojalnościowego SIGup z branży budowlanej wybiera nagrody w formie kart przedpłaconych Pluxee. Dlaczego? Wskazują na uniwersalność i swobodę realizacji oraz możliwość dokonywania płatności nawet za granicą. Organizatorzy z kolei doceniają wygodę i szybkość doładowania kart różnymi kwotami, a także ekspresowy kontakt z obsługą. Poznajcie case study firmy SIG!

Partner
Czy dekada w branży cateringowej to długo? Tak! Na tyle, żeby od problemów z nadążaniem za popytem przejść do zagranicznej ekspansji, podejmowania śmiałych, nowatorskich działań oraz nawiązywania współpracy w celu poszerzania bazy klientów. Jak rozwijać biznes na przestrzeni lat, dlaczego autentyczne podejście, jakość produktu i obsługi klienta oraz przemyślane partnerstwa są kluczowe, a także dlaczego ryzyko (na ogół) się opłaca. Opowiada o tym Marcin Mazurek, przedsiębiorca, założyciel i właściciel firmy cateringowej Body Chief i partner biznesowy Pluxee.

Benefity dla pracowników
Jeśli nie teraz, to kiedy? Końcówka roku to doskonały czas, by zmienić ofertę benefitową na lepsze! Ograniczenia budżetowe wcale nie muszą być przeszkodą dla takich zmian. Jeśli dobrze przygotujesz się do planowania budżetu i negocjacji z zarządem, przedstawisz benefity nie jako koszty, ale jako rozwiązania pełne korzyści. Dowiedz się, jak zadbać o zabezpieczenie środków na ofertę benefitową!

Sprzedaż i lojalność w biznesie
Temperatura za oknem spada, a napięcie w firmach wokół niewykorzystanego budżetu rośnie. W działach marketingu i sprzedaży ważą się losy niewykorzystanego budżetu. To generuje gorączkowe dyskusje, burze mózgów i ad hocowe działania, które pozwolą go zabezpieczyć. Zanim niewykorzystane środki rozpłyną się w powietrzu, a zarząd przykręci kurek na nadchodzący rok - podejdź do tego zadania strategicznie. W tym artykule podpowiadamy jak nie przepalić nadwyżki budżetu nieprzemyślanymi działaniami last-minute pod wpływem końcowo-rocznej gorączki.

Partner
Rok 2024 przyniósł wyraźne ożywienie na rynku konsumenckim. Zwłaszcza pierwsze miesiące drugiego półrocza przyniosły falę optymizmu. Dane GfK pokazują, że Polacy wydają na handel detaliczny znaczącą część swoich dochodów netto [1], a średnie wydatki na gastronomię są niemal równe tym przeznaczonym na zdrowie [2]. Niemniej jednak nabywcy w Polsce pozostają ostrożni, a dane inflacyjne za lipiec oraz kolejne podwyżki cen nieco osłabiają ten entuzjazm. Czy w branży gastronomicznej i detalicznej jest szansa na stabilność? Okazuje się, że są na to sposoby.