Wydaje się, że dopiero co witaliśmy Nowy Rok, a już za nami akcje „back to school”. Pierwsze półrocze 2024 roku minęło ekspresowo. Znamy już pierwsze, aktualne trendy w zachowaniach konsumenckich z pierwszego półrocza br. Sprzedażowa odwilż, rosnąca popularność płatności bezgotówkowych (a nawet metod biometrycznych!), zainteresowanie gazetkami online, łączenie różnych kanałów sprzedaży. Dowiedz się, co definiuje sukces w tym roku!
Postępująca cyfryzacja i rozwój technologii wpływają na sposób robienia zakupów i oczekiwania wobec tego, jak te zakupy mają wyglądać/jak ma wyglądać ich doświadczenie zakupowe? Zwłaszcza młodsze pokolenia, „cyfrowi tubylcy”, pragną połączenia tych doświadczeń z ulubionym gadżetem, czyli smartfonem, stawiają na wygodę i nowoczesność. Jednak innowacyjności zakupów oczekują właściwie wszystkie pokolenia. Przyszłość jest dziś, więc trzymaj rękę na pulsie trendów.
Biznesy, zwłaszcza małe i średnie, miewają trudności z pozyskiwaniem klientów: dotarcie do konsumentów B2C jest trudne z uwagi na ogromną konkurencję w branży retail, gospodarcze impulsy do zaciskania pasa, a w przypadku placówek stacjonarnych sprawy dodatkowo skomplikował lockdown, który przemodelował zwyczaje zakupowe i spowodowało zwrot ku sklepom e-commerce. Ale trudno nie znaczy niemożliwe! Wypróbuj wskazówki (niezależnie od branży, wielkości firmy i tego, czy działacie w Internecie, czy prowadzicie punkt stacjonarny), które ułatwią walkę o uwagę konsumentów.
Jak się wyróżnić na tle konkurencji i przykuć uwagę kupujących w gąszczu atrakcyjnych ofert? A na dodatek w obliczu trudnej walki cenowej, niesprzyjającej koniunktury i nadal odczuwalnej dla konsumenta drożyzny, przez co ich decyzje zakupowe są znacznie ostrożniejsze? Czy pozyskanie klienta musi być jak czarna magia? Niekoniecznie, zwłaszcza, jeśli użyjesz właściwego zaklęcia - czytaj dalej, aby dowiedzieć się jakiego.
Dlaczego warto dołączyć do sieci akceptantów kart Pluxee? Nasz produkt i model współpracy zaprojektowano z myślą o maksymalizacji Twoich korzyści i zwiększeniu obrotów. Przekonaj się!
Konsumenci cenią wygodę. 30% (1) z nich deklaruje, że lokalizacja sklepów jest najważniejszym kryterium ich wyboru przy robieniu zakupów spożywczych, nawet w obliczu trochę wyższych cen. W końcu bliskość sklepu przekłada się na szybko zrobione zakupy, a czas to pieniądz. Jednak popularnym osiedlowym “spożywczakom” jest coraz trudniej wygrywać z wielkopowierzchniowymi graczami. Z mapy polskich sklepów spożywczych w ubiegłym roku zniknęło niemal 800 osiedlowych sklepów, a prawie 1,8 tys. tego rodzaju placówek zawiesiło działalność. Ich właściciele borykają się z rosnącymi cenami energii, kosztami najmu, wzrostem kosztów płac. Jaką strategię mogą obrać sklepy spożywcze, aby utrzymać się w grze?
We wrześniu 2023 r. weszły w życie znowelizowane przepisy dotyczące dofinansowania do posiłków dla zatrudnionych. Do 450 zł wzrósł miesięczny limit dofinansowania do posiłków dla pracowników, od którego nie trzeba płacić należności do ZUS. Pobudzi to rynek benefitów żywieniowych w Polsce do jeszcze intensywniejszego wzrostu - obecnie wynosi on 1,7 mld zł, a za 3 lata powinien osiągnąć aż 8,2 mld zł. To szansa nie tylko dla pracowników i pracodawców, ale również na poprawę koniunktury i obrotu wśród sprzedawców i restauratorów. Zwłaszcza że po zmianach możliwy jest zakup posiłków także w placówkach handlowych, a nie jedynie punktach gastronomicznych, z tych środków.
Rekordy popularności bije ostatnio serial The Bear, w którym Carmie, zdeterminowany szef kuchni, próbuje rozkręcić swój restauracyjny interes, ale wydaje się, że wiatr nie przestaje wiać mu w oczy. Brzmi, jakby scenariusz serialu napisało samo życie - restauratorzy doskonale znają sytuację piętrzących się problemów. Od ponad 3 lat zmagają się z wyzwaniami związanymi najpierw z lockdownem, potem z wojną i galopującą inflacją. Czy prowadzenie własnego biznesu w tym sektorze może stać się łatwiejsze?
Ekonomiści z Federacji Przedsiębiorców Polskich przewidują, że dzięki wprowadzeniu nowych przepisów dotyczących dofinansowania posiłków dla pracowników rynek tego rodzaju świadczeń będzie dynamicznie rosnąć. To bardzo duża szansa na wzrost obrotów i zysków dla właścicieli sklepów spożywczych, restauracji czy cateringów dietetycznych, w których obdarowani pracownicy mogą realizować swoje świadczenie.
A teraz niech przemówią liczby - ujawniamy obiecane fakty:
Odkryj nowe możliwości dla Twojego sklepu lub restauracji, które daje zmiana przepisów
Z dodatkowym systemem zabezpieczeń i nowoczesną szatą graficzną. Nowe kupony papierowe Pluxee są już w obiegu. W związku z tym na rynku dostępne są teraz zarówno kupony Pluxee, jak i Sodexo. Co to oznacza w praktyce? Klienci mogą płacić za zakupy i nowymi kuponami Pluxee, i wcześniejszymi Sodexo. Te drugie, są ważne zgodnie z nadrukowanym terminem, jednak nie będą już dłużej emitowane. To ważna informacja dla sprzedawców, personelu kasowego oraz wszystkich akceptujących kupony w sklepach i lokalach gastronomicznych. Nie zmieniają się natomiast zasady przyjmowania, rozliczania i przekazywania wszystkich kuponów do Pluxee.
Początek nowego roku to dobry moment (a właściwie czas najwyższy), by wyznaczyć mapę trendów na nadchodzące miesiące. Pracujesz nad strategią dotarcia do klienta? A może opracowujesz plany sprzedażowe? Jesteś w dobrym miejscu! Nie będziemy spoglądać w szklaną kulę ani stawiać tarota. W tym tekście skupimy się na eksperckich analizach rynku i badaniach zwyczajów konsumentów, które podpowiadają, jak wesprzeć sprzedaż w nadchodzącym roku.