Baza wiedzy o motywowaniu i nagradzaniu w biznesie
Benefity dla pracowników
Benefitowy zestaw kapsułowy: poradnik dla HR-owców kompletujących ofertę świadczeń
Znasz ideę szafy kapsułowej? A może tworzenie stylizacji na podstawie minimalistycznych zestawów ubrań już się u Ciebie sprawdza? Jeśli właśnie zastanawiasz się, czy jesteś na właściwej stronie internetowej, to zaskoczymy Cię: zarówno przy komponowaniu garderoby w tym kluczu, jak i oferty benefitowej można kierować się podobnymi zasadami. I tu, i tu, mniej może znaczyć więcej, jakość powinna zawsze być ważniejsza od ilości i szukamy elementów, które będą stanowić solidną bazę kolekcji.
Czytaj więcejBenefity dla pracowników
Oszczędności na benefitach dla pracowników to temat, który budzi coraz większe zainteresowanie. Jakie ulgi podatkowe i zwolnienia z ZUS mogą pomóc firmom w optymalizacji kosztów? Jak skutecznie zarządzać Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych (ZFŚS)? Te i inne kwestie zostały poruszone podczas ostatniego webinaru „HRonAir”. Gośćmi Jakuba Sito były Sabina Carbol-Majnusz, radca prawny w Deloitte, oraz Eliza Wójcik, starszy menedżer ds. podatków pracowniczych i usług migracyjnych w Deloitte.
Partner
Rok 2024 przyniósł wyraźne ożywienie na rynku konsumenckim. Zwłaszcza pierwsze miesiące drugiego półrocza przyniosły falę optymizmu. Dane GfK pokazują, że Polacy wydają na handel detaliczny znaczącą część swoich dochodów netto [1], a średnie wydatki na gastronomię są niemal równe tym przeznaczonym na zdrowie [2]. Niemniej jednak nabywcy w Polsce pozostają ostrożni, a dane inflacyjne za lipiec oraz kolejne podwyżki cen nieco osłabiają ten entuzjazm. Czy w branży gastronomicznej i detalicznej jest szansa na stabilność? Okazuje się, że są na to sposoby.
Partner
Wydaje się, że dopiero co witaliśmy Nowy Rok, a już za nami akcje „back to school”. Pierwsze półrocze 2024 roku minęło ekspresowo. Znamy już pierwsze, aktualne trendy w zachowaniach konsumenckich z pierwszego półrocza br. Sprzedażowa odwilż, rosnąca popularność płatności bezgotówkowych (a nawet metod biometrycznych!), zainteresowanie gazetkami online, łączenie różnych kanałów sprzedaży. Dowiedz się, co definiuje sukces w tym roku!
Partner
Postępująca cyfryzacja i rozwój technologii wpływają na sposób robienia zakupów i oczekiwania wobec tego, jak te zakupy mają wyglądać/jak ma wyglądać ich doświadczenie zakupowe? Zwłaszcza młodsze pokolenia, „cyfrowi tubylcy”, pragną połączenia tych doświadczeń z ulubionym gadżetem, czyli smartfonem, stawiają na wygodę i nowoczesność. Jednak innowacyjności zakupów oczekują właściwie wszystkie pokolenia. Przyszłość jest dziś, więc trzymaj rękę na pulsie trendów.
Benefity dla pracowników
Rynek benefitów pracowniczych rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Co w 2025 roku będzie trendy, a co traci na popularności? Czy personalizacja, wellbeing i nowe podejście do benefitów zdominują przyszłość? Odpowiedzi na te i inne pytania przynoszą webinar „HR on Air” oraz najnowszy raport „Benefit Trendbook 2025”.
Benefity dla pracowników
Generacja Z to nowa siła napędowa na rynku pracy.
Główne wyzwania dla pracodawców związane z zetkami Zachęcić do dołączenia do firmy, zatrzymać talent na dłużej oraz zarządzać zróżnicowaniem. A to ostatnie będzie się tylko pogłębiać. " Z", ostatnia litera alfabetu, to tylko pierwszy etap zadania. Nagroda za dobrze wykonane zadanie to kształtowanie miejsca pracy korzystnego dla wszystkich: przewaga konkurencyjna firmy i włączająca kultura organizacji.
Benefity dla pracowników
Prawie co trzeci pracownik chciałby pracować 4 zamiast 5 dni w tygodniu, wśród młodszych pokoleń liczba zwolenników rozwiązania tylko wzrasta. Aż 75% zatrudnionych chciałoby wykonywać swoje obowiązki zdalnie w atrakcyjnych turystycznie miejscach. Jaki będzie wynik dodawania tych liczb? Pracownicy oczekują elastyczności!
Benefity dla pracowników
Aż 93 proc. badanych Polaków przyznaje, że radość i zabawa są dla nich bardzo ważne w pracy. Jednocześnie w dobie zespołów rozproszonych, pracy zdalnej i skoncentrowania na dowożeniu KPI-ów brakuje czasu na pielęgnowanie relacji między osobami w organizacji. Wyposażeni w taką wiedzę szukaliśmy formuły na połączenie przyjemności z pracą, zadbanie o motywację i doświadczenia pracowników, a także o ich integrację. A wszystko to w duchu „przyjemności codzienności” zapisanych w DNA marki Pluxee. Reszta jest historią i nowym rozdziałem w strategii EE…
Benefity dla pracowników
Teorię masz w małym paluszku. Wiesz, że benefit pracowniczy to coś więcej niż doraźne narzędzie motywacyjne. Że ma być elementem strategii wizerunkowej firmy, przyciągać talenty i ograniczać rotację. Że dzięki świadczeniom pracownicy mają się rozwijać, czuć wsparcie organizacji i mieć lepszy wellbeing, dzięki czemu firma będzie efektywniej realizować cele biznesowe. Wdrożenie benefitu też poszło Ci jak z płatka. Tyle na papierze. A w praktyce? Oferta jakoś nie wzbudza entuzjazmu. Co poszło nie tak? Być może wypadł Ci z głowy ważny element układanki – feedback pracowników.
Aktualności
W związku z globalną awarią zewnętrznego dostawcy oprogramowania, niektóre usługi oferowane naszym klientom, użytkownikom i partnerom mogą być chwilowo niedostępne. Awaria nie jest zależna od nas i dotknęła wiele firm na świecie.
Benefity dla pracowników
Ile wynosi odpis na ZFŚS w 2024 roku? Aktualnie jego wysokość jest ustalana na podstawie przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w drugim półroczu 2023r., ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Wynika to wprost z art. 5l ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U.2024.0.288) [1]. Kwotą bazową do wyliczania odpisów na fundusz socjalny jest zatem 6445,71 zł - w 2023 roku baza wyniosła 4434,58 zł.
Benefity dla pracowników
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) to narzędzie, które może przynieść wiele korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Ale jak właściwie założyć taki fundusz? Które firmy powinny to zrobić, jakie obowiązki się z tym wiążą i jakie dokumenty są niezbędne? Co można finansować ze środków ZFŚS, a czego nie wolno? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi webinar HR on Air, prowadzony przez Jakuba Sito, którego gośćmi były Izabella Woźnicka, adwokat i wspólnik kancelarii WP Law, oraz Aleksandra Paciorkiewicz, doradca podatkowy WP Law.
Sprzedaż i lojalność w biznesie
Największe (i zarazem najbardziej ekscytujące) wyzwanie dla każdego marketera to…? Rebranding marki! Kojarzy się ze zmianą logo, kolorystyki czy claimu, ale za tym pojęciem kryje się dużo, dużo więcej. Redefinicja biznesu, zmiana pozycjonowania czy całej strategii funkcjonowania organizacji. Tak się składa, że Pluxee Polska ma właśnie taki rebranding za sobą. Chcesz poznać kulisy?
Benefity dla pracowników
Wkrótce będą wakacje. Od wprowadzenia dyrektywy Work-Life Balance minął już ponad rok. Co łączy te dwa fakty z kalendarza? Po pierwsze, to doskonały pretekst, żeby porozmawiać o równowadze między życiem prywatnym a zawodowym, zwłaszcza w kontekście logistycznych komplikacji dla pracujących rodziców. Po drugie, to świetna okazja, żeby zastanowić się, jak stworzyć całościowy plan działań zorientowanych na wellbeing pracownika.
Partner
Biznesy, zwłaszcza małe i średnie, miewają trudności z pozyskiwaniem klientów: dotarcie do konsumentów B2C jest trudne z uwagi na ogromną konkurencję w branży retail, gospodarcze impulsy do zaciskania pasa, a w przypadku placówek stacjonarnych sprawy dodatkowo skomplikował lockdown, który przemodelował zwyczaje zakupowe i spowodowało zwrot ku sklepom e-commerce. Ale trudno nie znaczy niemożliwe! Wypróbuj wskazówki (niezależnie od branży, wielkości firmy i tego, czy działacie w Internecie, czy prowadzicie punkt stacjonarny), które ułatwią walkę o uwagę konsumentów.