Stabilny wzrost w 2024 roku

Stabilny wzrost w 2024 roku, czyli jak środki z benefitów napędzają biznes

14 Październik 2024

Rok 2024 przyniósł wyraźne ożywienie na rynku konsumenckim. Zwłaszcza pierwsze miesiące drugiego półrocza przyniosły falę optymizmu. Dane GfK pokazują, że Polacy wydają na handel detaliczny znaczącą część swoich dochodów netto [1], a średnie wydatki na gastronomię są niemal równe tym przeznaczonym na zdrowie [2]. Niemniej jednak nabywcy w Polsce pozostają ostrożni, a dane inflacyjne za lipiec oraz kolejne podwyżki cen nieco osłabiają ten entuzjazm. Czy w branży gastronomicznej i detalicznej jest szansa na stabilność? Okazuje się, że są na to sposoby.

Branża sprzedażowa musi nieustannie dostosowywać się do zmieniających się oczekiwań klientów, oferując promocje, atrakcyjne oferty, szeroki asortyment i podnosząc wygodę. W lokalach gastronomicznych także trwa walka o klienta i jego lojalność. O pozyskiwaniu klientów pisaliśmy już na naszym blogu, dziś skupiamy się na doniesieniach z rynku, ich wpływie na postawy kupujących, szczególnym typie konsumenta (ale o tym więcej w dalszej części artykułu), a także o drodze do stabilnego wzrostu zysków dzięki przemyślanej współpracy. Zapraszamy do lektury!

Wzrost wynagrodzeń i większy dochód

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na zwiększenie siły nabywczej konsumentów w Polsce jest systematyczny wzrost wynagrodzeń. W lipcu wzrosła płaca minimalna, ale w innych sektorach także notuje się podwyżki wynagrodzeń. Dzięki temu Polacy dysponują rekordowo wysokim dochodem netto stymulującym konsumpcję [3]. Nabywcy mogą pozwolić sobie na przyjemności i większe wydatki, a nie tylko na podstawowe potrzeby. Chętniej także wydają pieniądze na usługi i produkty, na których na ogół oszczędzają. Przykładowo konsumenci częściej decydują się na wizyty w lokalach gastronomicznych. Z kolei detaliści mogą zauważyć wzrost średniej wartości koszyka i popyt na towary luksusowe.

Inflacyjna huśtawka z jednej, a okazje z drugiej strony

Mimo pozytywnych sygnałów konsumenci pozostają ostrożni w decyzjach zakupowych. Chociaż inflacja w ostatnich miesiącach nieco spowolniła, wciąż pozostaje na stosunkowo wysokim poziomie [4]. Dlatego konsumenci wciąż poszukują okazji i ta strategia się utrzyma. Promocje, zniżki oraz marki własne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, co oznacza, że sprzedawcy muszą być elastyczni i dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się preferencji klientów. Sama promocja jednak to za mało – trzeba ją jeszcze skutecznie zareklamować. Warto w tym celu zwrócić się zewnętrznych dostawców i publikować swoje oferty w gazetkach (fizycznych i internetowych, aby trafić do jak najszerszej grupy odbiorców) i w innych kanałach. W Pluxee mamy na to skuteczne rozwiązanie: reklamy na naszej stronie i w aplikacji dotrą do 2 milionów aktywnych użytkowników.

Złoty Graal sprzedaży: konsument z benefitami pracowniczymi

Świadczenia pozapłacowe stają się coraz ważniejszym elementem wynagrodzeń w Polsce. Wielu pracowników otrzymuje od pracodawców ekstra środki na kartach, kuponach i eVoucherach. Przykładem mogą być karty na lunch Pluxee Lunch (zwykle doładowywane co miesiąc) do zrealizowania jedynie na określony cel, tj. zakup jedzenia/gotowych posiłków, czy kar-ty przedpłacone (okazjonalne), jak Pluxee Prezent. Konsumenci dysponują na nich realnymi środkami do wydania na jedzenie lub zakupy, co może przynieść wymierne korzyści także Twojemu biznesowi.

Rynek świadczeń pozapłacowych może stać się źródłem stałych przychodów dla Twojego sklepu czy lokalu gastronomicznego. Pracownik korzystający z benefitów od pracodawcy to idealny klient – posiada dedykowane fundusze, które chce wydać, a sklep lub lokal może stać się jego ulubionym miejscem do regularnych odwiedzin.

Pluxee: Twój partner w sukcesie

W obliczu zmieniającej się sytuacji gospodarczej kluczowe jest, aby dostrzegać i wykorzystywać okazje, które mogą przynieść trwałe korzyści. Takie możliwości daje  dołączenie do sieci akceptacji Pluxee. Jesteśmy nie tylko głównym dostawcą benefitów pracowniczych w Polsce. Ale przede wszystkim stabilnym partnerem, który może pomóc Twojemu biznesowi w maksymalnym wykorzystaniu potencjału zakupowego klientów.

  • Niektórzy nasi klienci z branży fashion zanotowali nawet 175% wzrost obrotów r/r po podpisaniu umowy i wdrożeniu działań promocyjnych z Pluxee, w branży restauracyjnej – 135%, a w FMCG – 146%[5]!
  • Użytkownicy Pluxee realizują miesięcznie 2 miliony transakcji, a swoje środki wydają na zakupy i jedzenie.
  • Rocznie na kartach i kuponach Pluxee krąży 1,6 miliarda złotych.
  • To też efektywna promocja na kanałach Pluxee – nawet 26 milionów kontaktów z marką miesięcznie. 

Rynek konsumencki w Polsce w 2024 roku odnotował pozytywne zmiany, takie jak wzrost wynagrodzeń, stabilizacja gospodarcza i zwiększenie dochodu rozporządzalnego. Mimo to konsumenci wciąż ostrożnie zarządzają swoimi wydatkami. W branży gastronomicznej i detalicznej są jednak szanse na stabilny wzrost dzięki otwarciu się na środki pochodzące z benefitów pracowniczych, takich jak karty przedpłacone i kupony Pluxee. Dzięki współpracy z Pluxee można zapewnić sobie stały dopływ klientów i zwiększyć zyski niezależnie od wahań rynkowych.Klienci z benefitami pracowniczymi są gotowi wydać więcej – czy Twój biznes jest na to przygotowany?

Dołącz do grona akceptantów produktów Pluxee i zwiększaj z nami swoje zyski nawet o 175%.

[1]https://www.egospodarka.pl/187943,Sila-nabywcza-dla-handlu-detalicznego-w-Europie-2024-Polska-na-22-miejscu,1,39,1.html
[2]https://forsal.pl/finanse/artykuly/9559947,polacy-bogaci-jak-nigdy-paragony-grozy-nie-budza-grozy.html
[3] Dane GUS za https://forsal.pl/finanse/artykuly/9559947,polacy-bogaci-jak-nigdy-paragony-grozy-nie-budza-grozy.html
[4] https://nbp.pl/inflacja-bazowa-w-lipcu-2024-r/