Zainwestuj nadwyżkę budżetu strategicznie i rozgrzej sprzedaż w 2025!
18 Listopad 2024
Temperatura za oknem spada, a napięcie w firmach wokół niewykorzystanego budżetu rośnie. W działach marketingu i sprzedaży ważą się losy niewykorzystanego budżetu. To generuje gorączkowe dyskusje, burze mózgów i ad hocowe działania, które pozwolą go zabezpieczyć. Zanim niewykorzystane środki rozpłyną się w powietrzu, a zarząd przykręci kurek na nadchodzący rok - podejdź do tego zadania strategicznie. W tym artykule podpowiadamy jak nie przepalić nadwyżki budżetu nieprzemyślanymi działaniami last-minute pod wpływem końcowo-rocznej gorączki.
💡Tip 1: Rozgrzej pomysły na przyszły rok, a przynajmniej w nie zainwestuj
Być może pomysły na przyszłoroczne kampanie już rozpalają wyobraźnię marketerów. A być może jeszcze nie – co wcale nie oznacza, że nie można w nie zainwestować. Choć od pomysłu wszystko się zaczyna, to rozpisanie szczegółowego action planu wymaga czasu. Jak zatem trafnie zainwestować w coś, czego nie jesteśmy w stanie szczegółowo zaplanować?
Odpowiedź brzmi: gdy jeszcze nie wiesz, w jakie konkretnie działania chcesz zainwestować – wybierz uniwersalne rozwiązanie: zainwestuj w zaangażowanie – organizuj akcje, które aktywizują klientów i budują ich lojalność. Raport Pluxee ,,Skuteczna akcja wsparcia sprzedaży’’ wskazuje jednoznacznie, że nagrody pieniężne to najlepszy sposób na zaangażowanie uczestników w akcję promocyjną: konkurs, loterię, sprzedaż premiową czy program lojalnościowy (potwierdza to aż 75% badanych!).
Z kolei najtrudniejsze, a zarazem najdroższe, jest pozyskanie nowego klienta. To do 7x więcej niż utrzymanie tego, którego już mamy. Mając to na uwadze, zawsze warto wykorzystać możliwość inwestycji w nagrody pieniężne, które z sukcesem wykorzystasz w działaniach wpierających sprzedaż w 2025.
💡Tip 2: Gorący trend – postaw na wolność wyboru
Daj swoim klientom lub partnerom to, czego naprawdę potrzebują – wolność wyboru. Tradycyjne gadżety reklamowe czy nagrody rzeczowe mogą wydawać się bezpiecznym rozwiązaniem na ulokowanie środków, ale często generują więcej wyzwań niż korzyści. Być może pozbędziesz się problemu związanego z zabezpieczeniem budżetu, ale równolegle przysporzysz sobie wyzwań (i kosztów!) związanych z magazynowaniem i logistyką zakupionych rzeczy.
Zabezpiecz środki w nagrodach, ale pieniężnych. Dobrym rozwiązaniem będą Karty Pluxee Nagroda lub eVoucher Pluxee Nagroda, które mogą być wykorzystane w dowolnej akcji marketingowej: konkursie, loterii, programie lojalnościowym czy w nagradzaniu kontrahentów, partnerów biznesowych, sił sprzedaży. Nagrody Pluxee sprawdzą się w każdej grupie docelowej, bo dają wolność wyboru. Dla jednych zaspokoją wydatek na przyjemności, innym podreperują budżet domowy.
💡Tip 3: Nie tylko inwestycja, ale też oszczędzanie - doceń komfort budget cleaningu
Skuteczny budget cleaning jest wtedy, gdy nie tylko trafnie zainwestujesz, ale jeszcze przy tym zaoszczędzisz! Co powiesz na zamrożenie środków w czymś, co zapewni Ci oszczędność 23% na zwolnieniu z podatku VAT? Optymalizacja kosztów związanych z magazynowaniem i logistyką też brzmi dobrze, prawda? Tak, tak, dalej mówimy o nagrodach pieniężnych w postaci kart Pluxee Nagroda i eVoucherów. Klasyczne karty przedpłacone Pluxee nie zajmują wiele miejsca, a cyfrowe eVouchery są jeszcze bardziej optymalnym rozwiązaniem. Nie generują żadnych kosztów magazynowania czy logistyki.
👉 Podsumowując
Spójrz na tegoroczny budget cleaning wielowymiarowo – po pierwsze wykorzystaj moment na zabezpieczenie środków na przyszłoroczne akcje (to już teraz!), po drugie: zainwestuj w rozwiązanie, które pozwoli efektywnie wykorzystać każdą złotówkę. Mamy nadzieję, że te trzy wskazówki pozwolą Ci podejść do budget cleaningu strategicznie, a już na pewno uchronią tegoroczne nadwyżki budżetowe przed przepaleniem.