Nagrody cyfrowe - waluta lojalności nowoczesnych marek
17 Listopad 2025
Świat promocji przeniósł się do smartfonów i nic nie wskazuje na to, by miał zawracać. Karta lojalnościowa? Skanowana z telefonu. Lista zakupów? W aplikacji. Promocje? Na banerze w social mediach. Nagroda w akcji promocyjnej? Oczywiście, że cyfrowa! Dla 79% polskich konsumentów nagrody pieniężne w formie cyfrowej są atrakcyjne i motywujące do udziału w akcji promocyjnej. Dlaczego? O tym poniżej.
Cyfrowe nagrody pieniężne bez wątpienia zmieniają dynamikę każdej kampanii. Nie tylko przyspieszają gratyfikację, ale trafiają dokładnie tam, gdzie dzieje się konwersja – do ekranu klienta.
Zainteresowani wygraną najbardziej cenią cyfrowe nagrody pieniężne szczególnie za szeroką możliwość realizacji - wolność wyboru (60%), dostępność 24/7 (57%), łatwość dostępu z telefonu (57%), szybkość sposobu dostawy (44%) i ekologię (37%).

Nagroda, która się nie spóźnia
„Wypełnij formularz, czekaj na kontakt, odbierz nagrodę w sklepie stacjonarnym’’ – to hasła, które potrafią odebrać radość nawet z najbardziej atrakcyjnej nagrody. Zbyt długi proces gratyfikacji może osłabić zaangażowanie i stworzyć negatywne skojarzenia z marką.
Wirtualne karty i cyfrowe eVouchery Pluxee Nagroda eliminują to ryzyko. Potrafią dotrzeć szybciej, niż zwycięzca zdąży pochwalić się znajomym, że wygrał. Najpierw na maila lub sms-em wpadają wyniki konkursu, a tuż za nim powiadomienie o wygraniu nagrody cyfrowej. Kilka kliknięć i już! Dalej pozostaje już tylko korzystanie z wolności wyboru, na co przeznaczyć wygraną!
💡 Na co Polacy najchętniej przeznaczają wygraną? ➡️ Odpowiedź znajdziesz w najnowszym raporcie ,,ROI w akcji: promocje i nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż”
Nagroda, która wspiera przyjemności codzienności
W nowoczesnym podejściu do działań promocyjnych, nagroda przestaje być dodatkiem do akcji – staje się częścią osobistej historii uczestnika, w której marka ma szansę zapisać się na dłużej. Zwycięzca decyduje sam, na co przeznaczy wygraną. Może zapłacić wirtualną kartą lub eVoucherem Pluxee za zakupy w ulubionym sklepie, może opłacić nią subskrypcję muzyczną, na którą szkoda mu było środków „z własnej kieszeni’’ albo zafundować sobie małą przyjemność w weekend. A nawet opłacić duży, wyczekiwany wyjazd.
I właśnie w tym tkwi siła nagród, które dają wolność wyboru. Z jednej strony mają praktyczną moc, z drugiej są źródłem codziennych przyjemności, które budują emocjonalną więź z marką.
💡 63% uczestników deklaruje, że chętniej kupuje produkty, które dają szansę na wygranie nagrody w konkursie, loterii lub promocji.
Ekologiczne aktywo, które pracuje w każdym modelu promocji (B2B i B2C)
Marki stosują różne modele promocji i aktywizacji – od sprzedaży premiowej, przez konkursy i loterie, aż po programy lojalnościowe. Karty i vouchery elektroniczne wpasowują się w niemal każdy schemat akcji (zarówno B2B i B2C): można je przyznać za zrobienie zakupów, polecenie produktu, przekroczenie progu sprzedaży czy wręczyć jako wygraną w loterii czy konkursie.
Oto kilka praktycznych przykładów:
- Akcja promocyjna marki Elektrolux - #opiniamotywowananagrodą. Każdy klient, który napisał opinię o zakupionym sprzęcie otrzymywał gwarantowaną nagrodę w postaci wirtualnej karty przedpłaconej Pluxee Nagroda o wartości 50 lub 100 zł. Dzięki temu marka zyskała nie tylko cenne recenzje, ale także lojalność klientów, którzy poczuli, że ich czas i głos zostały realnie docenione.
- Cogno Medical, który opracował skuteczny program edukacyjno - lojalnościowy dla koncernu farmaceutycznego. W katalogu nagród znalazło się 16 różnych wariantów eVoucherów od Pluxee, do wykorzystania w wielu popularnych sieciach sklepów. Program z cyfrowymi nagrodami Pluxee przyniósł wzrost sprzedaży z poziomu 10,8 tys. od 08 października do 18,2 tys. w listopadzie, co daje 30% wzrostu w przeliczeniu miesiąc do miesiąca! Więcej o tym case study można przeczytać na naszym blogu.
💡 Organizatorzy akcji szczególnie doceniają cyfrowe karty i eVouchery Pluxee za brak konieczności magazynowania, możliwość zwolnienia z podatku VAT, a także ekspresowy czas dostawy.
Pieniężne nagrody cyfrowe - stabilna waluta na rynku lojalności
Marki, które stawiają na trafione, nowoczesne nagrody t.j. cyfrowe eVouchery i karty Pluxee Nagroda otrzymują w zamian kapitał w postaci pozytywnych skojarzeń z marką, przywiązania klientów ale także odnotowują wyższe ROI! Uczestnik wymienia ‘’walutę’’ na własne przyjemności, a marka – na długoterminową relację. Win-win!
Dołącz do marek, które skutecznie inwestują w zaangażowanie klientów z nagrodami Pluxee! Skontaktuj się z nami.
*Wszystkie dane liczbowe pochodzą z raportu ROI w akcji: promocje i nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż”, Pluxee Polska, 2025
