Trendy HR 2025 wyznaczają nową erę w zarządzaniu ludźmi. Dynamiczne zmiany technologiczne sprawiają, że rozwiązania dla HR muszą ewoluować. Liderzy i menedżerowie HR powinni nadążać za innowacjami, by skutecznie wspierać rozwój organizacji i pracowników. Poniżej znajdziesz kluczowe kierunki, które ukształtują przyszłość HR.
Pracownicy mogą oprzeć się wszystkiemu, tylko nie benefitom. Problem w tym, że nie każdy benefit kusi równie mocno. Coraz częściej są one pełnoprawnym elementem wynagrodzenia – tak oczywistym, że pracownicy przestają postrzegać je w kategorii dodatku. A prawdziwa wartość świadczeń zależy nie od tego, ile firma na nie wyda, lecz od tego, czy i w jakim stopniu odpowiadają na codzienne potrzeby pracowników.
Wielkanoc to czas nie tylko świątecznego odpoczynku, jajek i mazurków, ale też doskonała okazja, by zatrzymać się na chwilę i powiedzieć swoim pracownikom: dziękuję. A najlepiej zrobić to w sposób, który ich doceni – i przy okazji dodatkowo wzmocni zaangażowanie i więź z firmą.
Rośnie znaczenie benefitów pracowniczych jako narzędzia w walce o najlepsze talenty na rynku pracy. Prywatna opieka medyczna, dofinansowanie posiłków czy karty sportowe to już standard, ale czy wystarczą, by nie tylko przyciągnąć pracowników, ale także ich zatrzymać? Wobec zmieniających się oczekiwań zatrudnionych i regulacji prawnych firmy muszą na nowo zdefiniować swoją ofertę. Jak dopasować świadczenia do potrzeb różnych grup pracowniczych z korzyścią dla firmy? O tym w ostatnim webinarze „HRonAir” Jakub Sito rozmawiał z Michaliną Lech-D’Aprile, Human Capital Director w Deloitte w Europie Środkowej, oraz dr Elizą Wójcik, Senior Managing Associate w Deloitte.
Przy okazji powołania kolejnej spółki Notino – jeden z największych w Europie internetowych sklepów z kosmetykami i perfumami – stanęło przed wyzwaniem wdrożenia kompleksowego programu benefitowego. Brak infrastruktury, takiej jak kantyna na terenie nowo powstałego magazynu, wymagał zaprojektowania rozwiązania, które nie tylko zapewni pracownikom dostęp do posiłków, ale również wpisze się w potrzeby nowoczesnego środowiska pracy. Firma postawiła na Pluxee Lunch.
Każdy prezent ma swoją wartość. Są też takie, które mają wartość… dodaną. W przypadku prezentów świątecznych dla pracowników może to być poczucie bycia wspieranym, docenianym, zrozumianym i zmotywowanym. Czyli dokładnie to, na czym zależy działom HR. Dowiedz się, co pozwoli uzyskać ten efekt!
Jeśli nie teraz, to kiedy? Końcówka roku to doskonały czas, by zmienić ofertę benefitową na lepsze! Ograniczenia budżetowe wcale nie muszą być przeszkodą dla takich zmian. Jeśli dobrze przygotujesz się do planowania budżetu i negocjacji z zarządem, przedstawisz benefity nie jako koszty, ale jako rozwiązania pełne korzyści. Dowiedz się, jak zadbać o zabezpieczenie środków na ofertę benefitową!
Znasz ideę szafy kapsułowej? A może tworzenie stylizacji na podstawie minimalistycznych zestawów ubrań już się u Ciebie sprawdza? Jeśli właśnie zastanawiasz się, czy jesteś na właściwej stronie internetowej, to zaskoczymy Cię: zarówno przy komponowaniu garderoby w tym kluczu, jak i oferty benefitowej można kierować się podobnymi zasadami. I tu, i tu, mniej może znaczyć więcej, jakość powinna zawsze być ważniejsza od ilości i szukamy elementów, które będą stanowić solidną bazę kolekcji.
Oszczędności na benefitach dla pracowników to temat, który budzi coraz większe zainteresowanie. Jakie ulgi podatkowe i zwolnienia z ZUS mogą pomóc firmom w optymalizacji kosztów? Jak skutecznie zarządzać Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych (ZFŚS)? Te i inne kwestie zostały poruszone podczas ostatniego webinaru „HRonAir”. Gośćmi Jakuba Sito były Sabina Carbol-Majnusz, radca prawny w Deloitte, oraz Eliza Wójcik, starszy menedżer ds. podatków pracowniczych i usług migracyjnych w Deloitte.
Rynek benefitów pracowniczych rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Co w 2025 roku będzie trendy, a co traci na popularności? Czy personalizacja, wellbeing i nowe podejście do benefitów zdominują przyszłość? Odpowiedzi na te i inne pytania przynoszą webinar „HR on Air” oraz najnowszy raport „Benefit Trendbook 2025”.
Generacja Z to nowa siła napędowa na rynku pracy.
Główne wyzwania dla pracodawców związane z zetkami Zachęcić do dołączenia do firmy, zatrzymać talent na dłużej oraz zarządzać zróżnicowaniem. A to ostatnie będzie się tylko pogłębiać. " Z", ostatnia litera alfabetu, to tylko pierwszy etap zadania. Nagroda za dobrze wykonane zadanie to kształtowanie miejsca pracy korzystnego dla wszystkich: przewaga konkurencyjna firmy i włączająca kultura organizacji.
Prawie co trzeci pracownik chciałby pracować 4 zamiast 5 dni w tygodniu, wśród młodszych pokoleń liczba zwolenników rozwiązania tylko wzrasta. Aż 75% zatrudnionych chciałoby wykonywać swoje obowiązki zdalnie w atrakcyjnych turystycznie miejscach. Jaki będzie wynik dodawania tych liczb? Pracownicy oczekują elastyczności!
Aż 93 proc. badanych Polaków przyznaje, że radość i zabawa są dla nich bardzo ważne w pracy. Jednocześnie w dobie zespołów rozproszonych, pracy zdalnej i skoncentrowania na dowożeniu KPI-ów brakuje czasu na pielęgnowanie relacji między osobami w organizacji. Wyposażeni w taką wiedzę szukaliśmy formuły na połączenie przyjemności z pracą, zadbanie o motywację i doświadczenia pracowników, a także o ich integrację. A wszystko to w duchu „przyjemności codzienności” zapisanych w DNA marki Pluxee. Reszta jest historią i nowym rozdziałem w strategii EE…
Teorię masz w małym paluszku. Wiesz, że benefit pracowniczy to coś więcej niż doraźne narzędzie motywacyjne. Że ma być elementem strategii wizerunkowej firmy, przyciągać talenty i ograniczać rotację. Że dzięki świadczeniom pracownicy mają się rozwijać, czuć wsparcie organizacji i mieć lepszy wellbeing, dzięki czemu firma będzie efektywniej realizować cele biznesowe. Wdrożenie benefitu też poszło Ci jak z płatka. Tyle na papierze. A w praktyce? Oferta jakoś nie wzbudza entuzjazmu. Co poszło nie tak? Być może wypadł Ci z głowy ważny element układanki – feedback pracowników.
Ile wynosi odpis na ZFŚS w 2024 roku? Aktualnie jego wysokość jest ustalana na podstawie przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w drugim półroczu 2023r., ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Wynika to wprost z art. 5l ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U.2024.0.288) [1]. Kwotą bazową do wyliczania odpisów na fundusz socjalny jest zatem 6445,71 zł - w 2023 roku baza wyniosła 4434,58 zł.