Alior_case

Lojalność to gra zespołowa! Zwycięski program lojalnościowy B2B Alior Banku z nagrodami Pluxee

14 Lipiec 2025

Lojalność w biznesie, podobnie jak w sporcie, wymaga strategii i konsekwencji. W branży finansowej, gdzie konkurencja rozgrywa mecze na najwyższym poziomie, kluczowe jest utrzymanie zaangażowania kontrahentów – to oni są napastnikami odpowiedzialnymi za wyniki sprzedaży (kredytów ratalnych). Alior Bank opracował skuteczny system motywacyjny, który pozwolił nie tylko wzmocnić skład aktywnych graczy, ale także reaktywować tych, którzy zeszli z boiska. Jak? Dzięki przemyślanemu programowi lojalnościowemu, w którym kluczową rolę odegrały elastyczne nagrody – karty przedpłacone, eVouchery oraz kupony Pluxee Nagroda, motywujące do gry na pełnych obrotach.

Alior Bank jest jedną z czołowych instytucji działających w obszarze consumer finance. Program lojalnościowy „Diamentowy Klub”, skierowany do partnerów odpowiedzialnych za sprzedaż kredytów ratalnych, opierał się na wykorzystaniu platformy, na której kontrahenci i ich współpracownicy mogli zbierać punkty za osiąganie wyznaczonych celów sprzedażowych. Następnie mieli możliwość wymiany ich na nagrody z katalogu. I choć do programu został wykorzystany dobrze znany i sprawdzony mechanizm gamifikacji, okazało się, że… 

Standardowe formy gratyfikacji nie działają – czas na zmianę taktyki!

Każda skuteczna drużyna potrzebuje nie tylko dobrze zgranego składu, ale także strategii, która pozwoli maksymalnie wykorzystać potencjał zawodników. Podobnie jest w programie lojalnościowym – samo zaoferowanie nagród nie wystarczy, jeśli nie są one odpowiednio dopasowane do oczekiwań uczestników. Alior Bank stanął przed typowym wyzwaniem organizatorów programów lojalnościowych: mimo szerokiego katalogu nagród, część punktów pozostawała niewykorzystana. To był jasny sygnał dla organizatora – dotychczasowa taktyka nie działa tak, jak powinna, a motywacja uczestników i ich poziomu zaangażowania wymaga innego bodźca.

Punktem zwrotnym było wprowadzenie do katalogu nagród m.in. kart przedpłaconych, eVoucherów od Pluxee do popularnych sieci handlowych oraz kuponów Pluxee Nagroda. Największym motywatorem dla uczestników okazała się wolność wyboru. Wizja wykorzystania środków z karty przedpłaconej na coś wymarzonego lub potrzebnego (środki z karty można wykorzystywać we wszystkich punktach akceptujących Mastercard®, na zakupy online, a nawet wypłacać gotówkę), napędzała poziom zaangażowania w zbieraniu punktów. Dzięki temu kontrahenci wrócili do gry, a wskaźnik wykorzystania nagród wzrósł do ponad 90%!

Alior

Strategia, która przyniosła zwycięstwo

Wzrost wskaźnika wykorzystania nagród do ponad 90% był bezpośrednim efektem strategicznej zmiany motywatora w programie lojalnościowym. Na imponujący sukces programu składa się również dobra taktyka, obejmująca mechanizm, odpowiednią motywację czy stałą analizę gry. To właśnie przemyślane wdrożenie i wzajemne oddziaływanie kluczowych elementów pozwoliły na zbudowanie efektywnego i angażującego programu, który przełożył się na zauważalną poprawę wyników sprzedaży w segmencie consumer finance. 

Zwycięska strategia – co przełożyło się na sukces programu? 

Case_Alior
Case_Alior
Case_Alior
Case_Alior

Program udowodnił, że odpowiednio skonstruowany mechanizm oraz motywujące nagrody mogą stać się realnym narzędziem wpływającym na efektywność handlową partnerów i podnosić ich zaangażowanie.

Akcje wsparcia sprzedaży w segmencie B2B to dziś nie tylko narzędzie poprawy wyników, ale wręcz strategiczna konieczność w dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym. W przeciwieństwie do modelu B2C, cykle zakupowe w B2B są dłuższe, a decyzje opierają się na zaufaniu, relacjach i dostrzeganej wartości dodanej. Dlatego skutecznie zaplanowane programy motywacyjne i lojalnościowe zarówno zwiększają zaangażowanie kontrahentów, jak i realnie wpływają na ich wybory zakupowe, przyczyniając się do wyższej częstotliwości oraz wartości transakcji 

-- Krzysztof Wójcik, Dyrektor Departamentu Consumer Finance, Alior Bank

Chcesz, aby Twój program lojalnościowy odniósł sukces? Sprawdź, jak Pluxee Nagrody mogą zmotywować Twój zespół do gry na mistrzowskim poziomie!

Więcej praktycznych casów znajdziesz w najnowszym raporcie Pluxee Polska: ROI w akcji: promocje i nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż

raport_banner